Par. 1

1. Niniejszy regulamin został wydany na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U.2009, Nr 62, poz.504 z późn. zm.) oraz na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz.U. 1964, Nr 16, poz.93 z późn. zm.).

2. Regulamin jest wydany przez organizatora imprezy - Gminę Nowa Sól - Miasto z siedzibą przy ul. M. J. Piłsudskiego 12, 67-100 Nowa Sól - zwaną dalej ,,Organizatorem".

3. Impreza masowa pod nazwą ,,Święto Solan 2012" - zwana dalej ,,imprezą", odbędzie się w dniach 15-17.06.2012r. w Nowej Soli na terenie imprezy obejmującym obszar sceny i wyznaczony wokół niej płotkami (barierkami) teren.

4. Regulamin kierowany jest do wszystkich osób, które w czasie trwania imprezy będą przebywały na terenie, na którym przeprowadzana jest impreza. Każda osoba przebywająca na tym terenie w czasie trwania imprezy masowej obowiązana jest stosować się do postanowień niniejszego regulaminu.

5. Celem regulaminu jest zapewnienie bezpieczeństwa imprezy poprzez określenie zasad zachowania się osób obecnych na imprezie i korzystania przez nie z terenu, na którym przeprowadzana jest impreza, a także urządzeń znajdujących się na nim.

6. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

- ,,służbie porządkowej" - należy przez to rozumieć – oznaczone i powołane przez Organizatora osoby, w tym pracowników agencji ochrony i mienia, legitymujących się identyfikatorami, do dbania o bezpieczeństwo osób uczestniczących w imprezie. Członkowie służb porządkowych posiadają identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu zawierające: nazwę wystawcy, numer identyfikacyjny, okres ważności, pieczęć i podpis wystawcy;

- ,,terenie imprezy" - należy przez to rozumieć – teren w Nowej Soli obejmujący obszar sceny i wyznaczony wokół niej płotkami/barierkami teren (lokalizacja terenu imprezy masowej: trasa S-3, Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 4, nową drogą do szpitala, a blokiem przy ul. Armii Krajowej), na którym przeprowadzana jest impreza lub inne miejsce, na które impreza może zostać przeniesiona z ważnych powodów i podane do publicznej wiadomości przed imprezą;

- ,,uczestniku imprezy" - należy przez to rozumieć - osobę uczestniczącą w imprezie.

Par. 2

1. Wstęp na teren imprezy jest wolny i przysługuje wszystkim osobom zainteresowanym wydarzeniem.

2. Zabrania się wnoszenia i posiadania w trakcie imprezy:

- broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów,

- materiałów wybuchowych,

- wyrobów pirotechnicznych,

- materiałów pożarowo niebezpiecznych,

- napojów alkoholowych

- środków odurzających lub substancji psychotropowych.

3. Organizator nie prowadzi depozytu przedmiotów, których wnoszenie i posiadanie w trakcie imprezy jest zabronione, w związku z czym osoby posiadające te przedmioty nie zostaną wpuszczone na teren imprezy.

4. Ponadto zakazuje się wprowadzania psów i innych zwierząt na teren imprezy oraz prowadzenia bez autoryzacji Organizatora jakiejkolwiek działalności handlowej lub innej zarobkowej.

5. Zabronione jest tarasowanie i zastawianie w jakikolwiek sposób wyjść i dróg ewakuacyjnych, dróg dojazdowych dla służb ratowniczych oraz hydrantów i innych urządzeń niezbędnych w przypadku prowadzenia akcji ratowniczej.

6. Organizator imprezy może odmówić wstępu na imprezę oraz przebywania na niej osobom:

a) znajdującym się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych i podobnie działających środków;

b) posiadającym broń lub inne niebezpieczne przedmioty, materiały, wyroby, napoje, środki lub substancje;

c) zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającym zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku imprezy.

7. Osoby znajdujące się na imprezie, które dopuszczać się będą zakłócenia porządku, stwarzać zagrożenie dla innych uczestników imprezy, naruszać dobre obyczaje, lub które wniosą wbrew zakazowi przedmioty zakazane albo nie będące przestrzegać regulaminu będą usunięte z imprezy.

7. Kto wnosi lub posiada na imprezie broń, inne niebezpieczne przedmioty, materiały wybuchowe, wyroby pirotechniczne lub materiały pożarowo niebezpieczne, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo karze grzywny.

8. Uczestnicy imprezy oraz wszystkie inne osoby, które znajdują się na terenie imprezy zobowiązane są stosować się do poleceń służb porządkowych, w tym kierownika do spraw bezpieczeństwa. Odmowa zastosowania się do tych poleceń może wynikać wyłącznie z uwagi na ich sprzeczność z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

9. Zabronione jest, bez pisemnej zgody organizatora, utrwalanie przebiegu imprezy lub jej fragmentów za pomocą urządzeń rejestrujących obraz lub dźwięk.

10. Osoby małoletnie uczestniczą w imprezie na wyłączną odpowiedzialność osób, które sprawują nad nimi pieczę.

Par.  3

1. Organizator zapewnia bezpieczeństwo osobom obecnym na imprezie oraz porządek podczas trwania imprezy, m.in. poprzez:

a) służby porządkowe i służby informacyjne wyróżniające się elementami ubioru;

b) powołanie kierownika do spraw bezpieczeństwa, kierującego służbami porządkowymi i organizującego pracę służb porządkowych;

c) udostępnienie pomocy medycznej oraz zaplecza higieniczno-sanitarnego;

2. Organizator w zakresie określonym ustawą i przepisami wykonawczymi jest uprawniony do utrwalania imprezy, a w szczególności zachowania osób, za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.

3. Organizator utrwala również przebieg imprezy dla celów dokumentacji oraz promocji lub reklamy imprezy. Wizerunek osób przebywających na terenie imprezy może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniony dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz promocyjnych.

4. Organizator wyznacza strefy podziału imprezy:

- zaplecze techniczno-socjalne,

- widownia – miejsca stojące,

- wejście główne,

- punkty stałego zabezpieczenia przez służby ochronny.

5. Organizator zapewnia zabezpieczenie przeciwpożarowe poprzez zapewnienie, że:

a) pracownicy obsługi, służby porządkowe i Organizator muszą znać rozmieszczenie podręcznego sprzętu gaśniczego i hydrantów oraz zasady postępowania na wypadek pożaru;

b) służby porządkowe muszą być przeszkolone w zakresie zasad prowadzenia ewakuacji, sposobu alarmowania straży pożarnej, zasad użycia podręcznego sprzętu gaśniczego, udzielenia pierwszej pomocy medycznej.

Par. 4

1. Służby porządkowe, legitymujące się identyfikatorami umieszczonymi w widocznym miejscu, są uprawnione zgodnie z przepisami ustawy do:

a) sprawdzania uprawnień do przebywania na imprezie;

b) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;

c) przeglądania zawartości bagaży, odzieży osób, w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają niebezpieczne przedmioty;

d) wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej, a w przypadku niewykonania takich poleceń – wezwania ich do opuszczenia imprezy;

e) stosowania siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających oraz podobnych technik obrony w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na członka służb porządkowych lub inną osobę, na zasadach określonych w art. 38 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. Nr 114, poz. 740, z późn.zm.)

f) ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także chronionego mienia.

2. Służby porządkowe mogą wydawać własne instrukcje bezpieczeństwa oraz p.poż. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Par. 5

1. Organizator zastrzega sobie prawo ustalenia i zmian w przebiegu imprezy z uzasadnionych powodów, np. odwołania przyjazdu przez artystę, siłę wyższą, itp., a ponadto prawo do zmiany programu pod względem artystycznym i czasowym bez uprzedniej konsultacji i rekompensaty.

2. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy bez wcześniejszego uprzedzenia i nie będzie zobowiązany do żadnej rekompensaty z tego tytułu wobec uczestników imprezy.

Par. 6

1. Niniejszy regulamin jest dostępny:

- w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nowej Soli, ul. M. J. Piłsudskiego 12

- na stronie internetowej www.nowasol.pl

Par. 7

1. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie stosuje się przepisy ustawy oraz kodeksu cywilnego.

Informacja na temat formy składania sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi za I kwartał 2012 r.


W związku z wynikającym z art. 9n oraz 9o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391) obowiązkiem składania kwartalnych sprawozdań przez podmioty prowadzące działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz podmioty prowadzące działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Podmioty te są obowiązane do złożenia sprawozdań właściwemu ze względu na miejsce wykonywania działalności wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, do końca miesiąca następującego po kwartale, czyli do 30 kwietnia 2012 r.


Wzory sprawozdań zostaną określone rozporządzeniem Ministra Środowiska. Rozporządzenie to zostało skierowane do podpisu Ministra Środowiska i wejdzie w życie 14 dni od dnia ogłoszenia (co nastąpi po 30 kwietnia 2012 r.). W związku z powyższym wymienione podmioty nie mają obowiązku składania sprawozdań za I kwartał 2012 r. na formularzu określonym przez Ministra Środowiska. Jednakże mają obowiązek przekazania wójtowi, burmistrzowi, prezydentowi miasta informacji wymaganych odpowiednio w art. 9n ust. 3 lub 9o ust. 3. Do czasu wejścia w życie ww. rozporządzenia forma przekazania tych informacji jest dowolna. Podmioty mogą skorzystać ze wzorów formularzy, które będą obowiązywały, jednakże w przypadku gdy nie skorzystają z tych formularzy i przekażą wymagane informacje w innej formie, gminy nie mają podstawy, aby odmówić ich przyjęcia.


Dla podmiotów, które będą chciały skorzystać z formularzy określonych w skierowanym do podpisu Ministra Środowiska rozporządzeniu zamieszczamy wzory formularzy w formacie .doc, umożliwiającym wprowadzanie danych.


Uwaga: powyższa interpretacja dotyczy jedynie sprawozdań za I kwartał 2012 r. Po podpisaniu rozporządzenia przez Ministra Środowiska zostanie ono skierowane do publikacji i wejdzie w życie 14 dni od dnia ogłoszenia. Po tym terminie podmioty będą miały obowiązek składania sprawozdań, zgodnie z formularzem określonym w rozporządzeniu.

Kara za nieterminowe złożenie deklaracji wynosi 100 złotych za każdy dzień zwłoki, a nierzetelne wypełnienie 500-5000 złotych.

Źródło: www.mos.gov.pl

W dniach 14-17 czerwca 2012 organizowane będzie Święto Solan, święto mieszkańców No-wej Soli. W tym roku planujemy czterodniową zabawę, którą uświetnią gwiazdy estrady, wesołe mia-steczko, występy zespołów i grup artystycznych oraz wyścigi smoczych łodzi. Święto Solan rozpocz-nie się w czwartek wyścigami Smoczych Łodzi o Puchar Prezydenta Miasta. W piątek korowód dzieci i młodzieży, przemaszeruje przez centrum miasta do Parku Krasnala w godzinach przedpołudniowych. Hasło Korowodu Solan to: „Kolorowe Narody Ziemi".

 

W poprzednich latach gościli u nas:

2011 – Kamil Bednarek, Majka Jeżowska, ZAKOPOWER, BAJM

2010 – FEEL, PAULLA, Kasa Kasowski, Maryla Rodowicz

2009 – GRUPA OPERACYJNA, JAAD, DANZEL, DŻEM

2008 – HAPPY SAD, Black & Blues, Big-Cyc, PERFECT

W roku 2012 głównymi atrakcjami będą:

 

15 czerwca 2012 r. (piątek)

• Koncert zespołu Myslovitz – gwiazda wieczoru

 

16 czerwca 2012 r. (sobota)

• Koncert zespołu Golec uOrkiestra – gwiazda wieczoru

 

17 czerwca 2012 r. (niedziela)

• Regionalny Finał Konkursu Miss Polonia 2012

• Koncert zespołu Tercet czyli kwartet – gwiazda wieczoru

• Pokaz sztucznych ogni

Nowością podczas Święta Solan 2012 będzie prowadzenie przekazu organizowanych imprez przez Internet. Cały świat będzie mógł się bawić razem z nami i dowiedzieć się dzięki komu ta zabawa była możliwa.

Około 10.000 mieszkańców dziennie odwiedza teren, na którym organizowane jest Święto So-lan, biorąc udział w koncertach i korzystając z atrakcji przygotowanych przez organizatorów. Również Państwo mogą włączyć się w organizację Święta Solan poprzez skorzystanie z oferty reklamowej.

SPONSOR TYTULARNY – PRZYJACIEL SOLAN – 30.000 zł netto

SPONSOR GWIAZDY – PRZYJACIEL SOLAN – 20.000 zł netto

PLATYNOWY SPONSOR PRZYJACIEL SOLAN – 15.000 zł netto

ZŁOTY SPONSOR PRZYJACIEL SOLAN – 10.000 zł netto

SREBRNY SPONSOR PRZYJACIEL SOLAN – 6.000 zł netto

SPONSOR PRZYJACIEL SOLAN4.000 zł netto

PAKIET SPONSORSKI PODSTAWOWY 2.000 zł netto

 

PAKIET SPONSORSKI PODSTAWOWY

1. Umieszczenie baneru reklamowego przy scenie.*

2. Wymienienie przez konferansjera nazwy firmy jako sponsora 2x w ciągu dnia

3. Umieszczenie logo sponsora 2 x w Tygodniku Krąg

 

PAKIET SPONSOR PRZYJACIEL

1. PAKIET SPONSORSKI PODSTAWOWY oraz dodatkowo:

2. Umieszczenie logo sponsora na plakatach reklamujących Święto Solan, rozmieszczanych na terenie miasta oraz jako wkładka reklamowa w Tygodniku KRĄG

3. Udział w spotkaniu grillowym z Prezydentem Miasta przed sobotnim koncertem Zespołu Golec uOrkiestra oraz wspólne wysłuchanie koncertu.

 

PAKIET SREBRNY

1. Pakiet SPONSOR PRZYJACIEL oraz dodatkowo:

2. Umieszczenie logo sponsora na stronie Urzędu Miejskiego www.nowasol.pl z przekiero-waniem na stronę sponsora na okres do 30 września 2012 r.

3. Wyświetlanie na telebimie logo sponsora podczas koncertów wieczornych

4. Możliwość wystawienia stoiska reklamowo-promocyjnego sponsora o wymiarach 3x4 m.

 

PAKIET ZŁOTY

1. Pakiet SPONSOR SREBRNY oraz dodatkowo:

2. Wymienienie przez konferansjera nazwy firmy jako sponsora 4x w ciągu dnia

3. Wyświetlanie dodatkowych materiałów reklamowych sponsora podczas koncertów wie-czornych

 

PAKIET PLATYNOWY

1. Pakiet SPONSOR ZŁOTY + indywidualna oferta reklamowa uzgodniona ze sponsorem

 

SPONSOR GWIAZDY

1. Pakiet PLATYNOWY + indywidualna oferta reklamowa uzgodniona ze sponsorem

2. Patronat występu wybranej gwiazdy

 

SPONSOR TYTULARNY

1. Pakiet PLATYNOWY + indywidualna oferta reklamowa uzgodniona ze sponsorem

2. Nazwa Sponsora w tytule imprezy, np. Święto Solan – (nazwa Sponsora) – 2012

3. Reklama sponsora w lokalnych mediach i na stronie internetowej Urzędu Miasta.

*Banery reklamowe przy scenie zostaną wykonane przez organizatora na podstawie przekazanych plików graficznych.

 

W przypadku zainteresowania naszą ofertą proszę o kontakt z Sekretarzem Miasta:

Tel. 068-45-90-303; 609-711-799;
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub w Urzędzie Miasta pok. 103

Organizator zastrzega sobie prawo odrzucenia oferty reklamowej bez podawania przyczyn.

Informacje dotyczące wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości:

1. Przedsiębiorca, zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto, jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego w Urzędzie Miejskim Nowa Sól

W rejestrze zamieszcza się:

1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);

3) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;

4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;

5) numer rejestrowy, nadawany przedsiębiorcy w momencie wpisu do rejestru.

 

2. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek

przedsiębiorcy, który powinien zawierać:

1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);

3) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;

4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

Wnioski o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości należy składać w biurze podawczym Urzędu Miasta Nowa Sól

W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.

Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej (opłata wynosi 50 zł) oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.(Wzór wniosku załączony w plikach załącznika).

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Nowa Sól (np. na poczcie, przelewem bankowym)

NUMER KONTA: 15 2030 0045 1110 0000 0221 1920

Tytuł wpłaty: Opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podmiotu wykonującego działalność na podstawie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

3. Informacje dodatkowe dla klienta

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:

1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego,

2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

3) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.

Dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości następuje w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów: wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.

Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2005 nr 236 poz. 2008 z późn. zm.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy tj. do dnia 31 grudnia 2012 roku. Przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Należy złożyć wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Informację na temat nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z dnia 1 lipca 2011r. znajdą Państwo na stronie Ministerstwa Środowiska: www.mos.gov.pl/komunalne.

Zobacz także:

Wszyscy kręcimy dla Nowej Soli!

Cały wrzesień kręcimy dla Nowej Soli! 1 września wystartowała Rowerowa Stolica Polski. W tym roku walczymy o to, aby Nowa Sól ponownie była Rowerową Stolicą Polski. Dlatego zachęcamy wszystkich do kręcenia kilometrów dla naszego miasta!

Więcej…

Zmiany na ulicy Chrobrego

1 sierpnia wprowadzono tymczasową zmianę organizacji ruchu w ciągu ulicy Chrobrego -związana jest ona z budową wałów przeciwpowodziowych w Nowej Soli. Termin obowiązywania tymczasowej organizacji ruchu – do 31 grudnia 2020.

Więcej…

Konkurs: 9 miesięcy pełnych miłości

Dział profilaktyki i promocji zdrowia w Urzędzie Miejskim w Nowej Soli zaprasza kobiety w ciąży zamieszkujące na terenie Nowej Soli do udziału w konkursie fotograficznym „9 miesięcy pełnych miłości”.

Więcej…