Lantmannen Unibake – skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat ‘90, który uruchomił na początku tego roku w Nowej Soli swoją największą w Polsce i drugą co do wielkości w Europie piekarnię, rozpoczął sprzedaż pieczywa z nowego zakładu.

Pierwsze bułki do hamburgerów trafiły właśnie do klientów z segmentu HoReCa.

Pierwsza linia produkcyjna nowej piekarni Lantmannen Unibake w Nowej Soli rozpoczęła wypiek w styczniu – na początku produkcję testową. W tej chwili, po uzyskaniu wszelkich niezbędnych certyfikatów jakościowych, nowa linia wytwarza bułki do hamburgerów, a jej zdolności produkcyjne to 60 tys. sztuk na godzinę, co w skali roku daje do 450 mln bułek. Pierwsze z nich trafiły właśnie do klientów z segmentu HoReCa.

– Polski rynek gastronomiczny rozwija się bardzo dynamicznie, jest przy tym niezwykle konkurencyjny. Dlatego cały czas musimy dbać o to, aby być jak najbliżej naszych klientów, rozwijać ofertę produktową, utrzymywać najwyższą jakość. Rozpoczęcie sprzedaży produktów z piekarni w Nowej Soli to dla nas szersze możliwości, lepsza pozycja konkurencyjna i bezpieczeństwo dostaw dla naszych klientów, co jest kluczowe do osiągania sukcesów na wysoko konkurencyjnym rynku, mówi Janusz Tabor, Dyrektor Sprzedaży Lantmannen Unibake w Polsce.

Nowa linia produkcyjna jest bardzo nowoczesna, zastosowano na niej m.in. takie innowacyjne rozwiązania jak mroźnię wbudowaną w linię produkcyjną tzw. mroźnię ‘in-line’. Bułki zaraz po upieczeniu poddawane są głębokiemu mrożeniu, jeszcze przed włożeniem do kartonów (podczas mrożenia bułki są zapakowane tylko w foliową zgrzewkę; już w ciągu 1h od wypieczenia osiągają temperaturę -12oC). Dzięki temu produkty nie gniotą się podczas transportu oraz zachowują swoje parametry na najwyższym poziomie.

Piekarnia w Nowej Soli korzysta z najwyższej jakości surowców, głównie od polskich dostawców (m.in. młyny, cukrownie, producenci drożdży, opakowań, dostawcy energii i gazu).

Docelowo - do końca roku 2019 w piekarni w Nowej Soli będą trzy linie produkcyjne, wytwarzające 60 tys. ton pieczywa rocznie. Głównymi odbiorcami pieczywa z Nowej Soli będą międzynarodowe, duże sieci restauracji szybkiej obsługi sprzedające hamburgery i hot dogi, a także inni klienci z rynku gastronomicznego (HoReCa): restauracje, bary, stacje benzynowe. Około 50% produkcji trafi na rynek polski, pozostała część – na rynek niemiecki, a także do Czech, Słowacji, Państw Bałtyckich i Skandynawii.

Jeśli chodzi o asortyment – piekarnia w Nowej Soli będzie wytwarzać różnego rodzaju pieczywo mrożone, w szczególności takie grupy produktowe, jak pieczywo typu fast food oraz mrożone bułki, bagietki i chleby do odpieku w sklepie. Nowa piekarnia, w połączeniu z obecną bazę produkcyjną, to także zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o dedykowane linie – różna wielkość linii produkcyjnych pozwoli realizować zarówno wielkie zamówienia, jak i dedykowane produkty na akcje sezonowe, ułatwi też szybki i efektywny rozwój nowych produktów.

Dotychczasowa wartość inwestycji w Nowej Soli to 37 mln EUR, a jej całkowita wartość do końca roku 2019 wyniesie 75 mln EUR. Wydatki te obejmują wybudowanie hali produkcyjnej wraz z niezbędną infrastrukturą (m.in. chłodnie, pomieszczenia magazynowe, budynki i pomieszczenia biurowe i techniczne), a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń. Nowa piekarnia – to nowe miejsca pracy. Docelowo w Nowej Soli zatrudnienie znajdzie 110 pracowników. Oznacza to wzrost zatrudnienia Lantmannen Unibake w Polsce o prawie 25% (obecnie firma zatrudnia w naszym kraju ponad 450 osób).

 

Lantmannen Unibake w Polsce

Lantmannen Unibake jest obecny w Polsce od 25 lat od początku lat dziewięćdziesiątych. Oprócz nowo otwartej piekarni w Nowej Soli produkcja odbywa się w dwóch zakładach (w Poznaniu i w Nieporęcie koło Warszawy), gdzie działa łącznie 7 linii produkcyjnych, na których wypiekane są m.in. produkty takich marek jak: Schulstad i Schulstad Bakery Solutions. Spółka oferuje szeroki wybór różnorodnych wyrobów piekarskich, takich jak pieczywo przeznaczone do odpieku w sklepach (bagietki, bułki, ciabaty), pieczywo pakowane (tosty, chleby żytnie i mieszane) oraz szeroką gamę produktów przeznaczonych dla gastronomii (bułki do hamburgerów, hot dogów, zapiekanek, kebabów, panini i inne).

Produkty Lantmannen Unibake dostępne są we wszystkich największych sieciach handlowych, w mniejszych sklepach osiedlowych, a także na stacjach benzynowych i w restauracjach szybkiej obsługi. W roku 2017 spółka sprzedała ponad 30 tys. ton świeżego i mrożonego pieczywa o łącznej wartości ponad 200 mln zł. Oprócz podmiotów krajowych odbiorcami jej produktów są także podmioty działające na rynkach zagranicznych, w takich krajach jak: Niemcy, Czechy, Słowacja, Białoruś, Ukraina czy kraje skandynawskie. Spółka korzysta z szerokiej gamy dostawców, a niemal wszystkie surowce kupowane są na rynku polskim.

 

Zobacz także

Darmowe przejazdy autobusami 22 września

We wtorek 22 września Nowa Sól dołącza do Europejskiego Dnia bez Samochodu. Przejazdy Subbusem na wszystkich liniach będą darmowe.

Więcej…

17 września - Nowa Sól pamięta!

17 września obchodzimy dwie ważne dla naszego kraju daty. Tego dnia w roku 1939 doszło do napaści Rosji Sowieckiej na Polskę.

Więcej…

Rozpoczął się remont elewacji dworca PKP w Nowej Soli

Ostatnim elementem remontu dworca, który jest siedzibą Centrum Obsługi Pasażerów oraz Straży Miejskiej, jest remont elewacji budynku. 

Więcej…